Strona 1 z 1

TX nie zawsze chwyta zaczep

: 2014-02-23, 17:22
autor: mahonxx
Jak pewnie część z Was wie od jakiegoś czasy mojego TX dręczy pewna przypadłość. A mianowicie nie zawsze chwyta zaczep.
Zaczęło się, że nie zawsze działał bezpiecznik, a teraz doszedł ten problem.
Trzeba bardzo energicznie naciągać wiatrówkę, a i tak nie zawsze chwyta.
Jakieś pomysły?
Dzisiaj rozebrałem sprzęt, wymieniłem sprężynę (244 m/s :mrgreen:)
obejrzałem moduł spustu i nic ciekawego nie znalazłem. Sam tłok i moduł wyciągnięte działają prawidłowo.

: 2014-02-23, 18:06
autor: Przemo
Poluzuj przednie śruby trzymające system i sprawdź czy zapina zaczep i bezpiecznik.

: 2014-02-23, 18:09
autor: cantchoose
Hmm, skoro na zewnątrz system działa ok, to logika podpowiada że złożony karabnek posiada gdzieś fragment który nie pozwala wykonać całej dogi, blokuje ostatnie milimetry? Może chodzi o jakąś za grubą uszczelkę, za mocno dokręconą śrubkę?

: 2014-02-23, 19:23
autor: hugo
a miałeś już dwie dobre wiatrówki które sprzedałeś...
no dobra żartowałem, sprawa jest poważna.

: 2014-02-23, 20:41
autor: esmar
Myślę, że albo niesprawny jest moduł spustu albo tłok nie wykonuje pełnej drogi (coś przeszkadza).
Podobny problem

: 2014-02-24, 03:13
autor: triodak
Zacząłbym od oględzin stanu współpracujących elementów.

Obejrzyj zaczep tłoka czy nie jest uszkodzony tzn. czy rowek (wybranie) jest pod kątem prostym i ma ostrą krawędź, a nie zaokrągloną i czy nie ma rys od ocierania o moduł spustu.

Czy trzpień tłoka nie ma za dużych luzów w tulei prowadzącej (koniec prowadnicy sprężyny) i czy trafia osiowo w moduł spustu. Podobno często występują tam luzy i zaczep ocierając o moduł spustu produkuje opiłki i nie pozwala na prawidłowe zazębienie się z zapadką.
Obrazek
Obrazek

Sprawdziłbym również luzy kapelusza prowadnicy do:
-obudowy systemu (najbardziej prawdopodobne że o tą obudowę kapelusz się zapiera)
-ewentualnie cylindra prowadzącego [nie mam wiedzy organoleptycznej gdzie dokładnie siedzi kapelusz ;-) ]


Warto sprawdzić cały moduł spustowy czy któryś element nie chodzi ciężko. No i stan zęba który zaczepia się o rowek w trzpieniu tłoka.

Animacja działania całego systemu w AA TX200
Animacja działania systemu spustowego w AA TX200

Instrukcja polerowania spustu

Sprawdź luz na ramieniu naciągu oraz stan elementu BK071.
Obrazek

Na tym rysunku luzy na trzpieniach 14 i 15.
Obrazek


Jeszcze możliwe że sprężyna/prowadnica jest na styk (po ściśnięciu) i utrudnia /znaczy trochę za długa/.


Sam jestem ciekaw jak działa element blokady w spuście, ale jeszcze żadne materiały, w tym temacie, mi się nie przewinęły przez ręce ;-)

: 2014-02-24, 18:23
autor: mahonxx
Dzięki triodak, kawał dobrej roboty, nie mam czasu do tego usiąść.
Element BK071 jest ok, trzpień tłoka wsuwa się prawidłowo i nie ociera. Mój typ to prowadnica, ale najpierw skorzystam z rady Przema i poluzuję śruby.

: 2014-02-25, 17:05
autor: mahonxx
Dzięki Przemek.
Oto winowajca!
Obrazek
Za długa śruba, TX nie mógł się popsuć :mrgreen:
Podczas naciągania śruba blokowała dźwignię.

: 2014-02-25, 18:03
autor: esmar
O tym, jako przyczynie problemów z naciągiem Twojego TX'a, wspominałem na torach w niedzielę, nawet chciałem iść po torx'a do auta ale mówiłeś, że masz narzędzia i sprawdzisz w domu. Śruba nie jest za długa, lecz tak jak Przemkowi wyrobiły się gniazda na jej łeb w osadzie. Najważniejsze, że nie ma kosztów :mrgreen:

: 2014-02-25, 19:16
autor: mahonxx
Mówiłeś, mówiłeś. Dzięki jeszcze raz za pomoc.

: 2014-02-26, 10:13
autor: Przemo
Starczy podkładka pod śrubę lub krótsza śruba. Kropelka niebieskiego kleju do gwintów, żeby nie trzeba było dowalać na beton (żeby się jeszcze bardziej gniazdo w osadzie nie wyrabiało) a jednocześnie, żeby się nie odkręcało.