Utrata m/s po wymianie sprężyny na tuningową
: 2024-03-10, 16:56
Witam
Takie luźne zapytanie.
Śrut JSB 4,5mm i waga 0,545g
Została wymieniona sprężyna z prowadnicą i korkiem (Oteva i ertalit). Wymieniona również uszczelka tłoka. Całość bardzo delikatnie przesmarowana na nowo.
Efekt:
- przed w/w wymianami (zwichrowana oryginalna sprężyna i luzy na korku/prowadnicy + uszkodzona mechanicznie uszczelka tłoka) pomiar w m/s to 224 (+/- 2);
- po w/w wymianie (gdzie sprężyna była o 2 zwoje dłuższa z dużo większym problemem włożenia jej i zablokowania kołkiem) pomiar w m/s to 204 (+/- 2).
Ma ktoś może jakiś pomysł, co może być nie tak (pomijając kwestię słabszej sprężyny)? Jeszcze spróbuję wrócić do starej sprężyny ale na nowej prowadnicy. W przypadku powrotu prędkości do 224 będzie to znaczyło, że ta sprężyna (niby tuningowa) będzie najzwyczajniej w świecie słabszą, z koniecznością szukania czegoś lepszego.
Pozdrawiam i dzięki za sugestie
Takie luźne zapytanie.
Śrut JSB 4,5mm i waga 0,545g
Została wymieniona sprężyna z prowadnicą i korkiem (Oteva i ertalit). Wymieniona również uszczelka tłoka. Całość bardzo delikatnie przesmarowana na nowo.
Efekt:
- przed w/w wymianami (zwichrowana oryginalna sprężyna i luzy na korku/prowadnicy + uszkodzona mechanicznie uszczelka tłoka) pomiar w m/s to 224 (+/- 2);
- po w/w wymianie (gdzie sprężyna była o 2 zwoje dłuższa z dużo większym problemem włożenia jej i zablokowania kołkiem) pomiar w m/s to 204 (+/- 2).
Ma ktoś może jakiś pomysł, co może być nie tak (pomijając kwestię słabszej sprężyny)? Jeszcze spróbuję wrócić do starej sprężyny ale na nowej prowadnicy. W przypadku powrotu prędkości do 224 będzie to znaczyło, że ta sprężyna (niby tuningowa) będzie najzwyczajniej w świecie słabszą, z koniecznością szukania czegoś lepszego.
Pozdrawiam i dzięki za sugestie