skupienie robi dobra lunetaTomx pisze:Ale uszczelka skupienia nie robi
Uszczelka tłoka TX200/Prosport
Żona pojechała do mamusi więc miałem chwilę by pobawić się prosiaczkiem. Kupiłem sobie dzisiaj na zajączka nowe inbusy i długą nasadkę 11mm.
Na prowadnicy były 2 podkładki (ertalitowa i metalowa) no i ta szeroka na przegubie, zdjąłem metalową, zostawiłem ciut grubszą białą. Po złożeniu karabinek na exacie daje teraz 242-243m/s. Nie wiem jak będzie przy wyższych temperaturach. Normalnie nie mogę się nadziwić jakie to diabelstwo stabilne. Steyery tak nie miały :) Kopniaczek jednak jest, mam wrażenie jakby ciut dobijał ale doświadczenia ze springami nie mam. Sprężyna ma jednak spore napięcie wstępne, musiałem tak ze 3-4cm moduł spustu wciskać...
Nie wyciągałem tłoka ale kapelusz ma chyba oryginalny metalowy, aby zjechać poniżej 240m/s trza by chyba ciąć sprężynę. Być może bardziej wydajna uszczelka pozwoliła by zmniejszyć napięcie sprężyny i jeszcze bardziej zminimalizować kopniaczka. Do szczęścia brakuje mi jednak jeszcze większej miodności jak w PCP :) Spust idealny, choć faktycznie brakuje sprężynki, która by lepiej cofała spust z pierwszego stopnia.
Na jaką prędkość macie ustawione swoje PS/TX200?
Na prowadnicy były 2 podkładki (ertalitowa i metalowa) no i ta szeroka na przegubie, zdjąłem metalową, zostawiłem ciut grubszą białą. Po złożeniu karabinek na exacie daje teraz 242-243m/s. Nie wiem jak będzie przy wyższych temperaturach. Normalnie nie mogę się nadziwić jakie to diabelstwo stabilne. Steyery tak nie miały :) Kopniaczek jednak jest, mam wrażenie jakby ciut dobijał ale doświadczenia ze springami nie mam. Sprężyna ma jednak spore napięcie wstępne, musiałem tak ze 3-4cm moduł spustu wciskać...
Nie wyciągałem tłoka ale kapelusz ma chyba oryginalny metalowy, aby zjechać poniżej 240m/s trza by chyba ciąć sprężynę. Być może bardziej wydajna uszczelka pozwoliła by zmniejszyć napięcie sprężyny i jeszcze bardziej zminimalizować kopniaczka. Do szczęścia brakuje mi jednak jeszcze większej miodności jak w PCP :) Spust idealny, choć faktycznie brakuje sprężynki, która by lepiej cofała spust z pierwszego stopnia.
Na jaką prędkość macie ustawione swoje PS/TX200?
Krzychu a strzelałeś na 25 m Ja mam 238 +- 2
Ostatnio zmieniony 2016-03-26, 00:43 przez Tomx, łącznie zmieniany 1 raz.
hw77 +burris (wiatrowka odrzutowiec)/aa prosport vortek + buris timberline(karabinek klasa...zalezy w czyich rekach:))
- Krzysztof W.
- Posty: 137
- Rejestracja: 2013-03-05, 16:49
- Lokalizacja: Poznań
Dokładnie jak Marek napisał - żadnej polerki.esmar pisze:Cylindra się nie poleruje. Z taką opinią spotkałem się kilkakrotnie, zacytuję Hogana:na wypolerowanej powierzchni tworzą się suche plamy i ciężko o równomierny film olejowy.
Po za tym, po pierwszym strzale uszczelka dokładnie wszystko zgarnie i wydmucha, potem to już prawie na sucho i z pewnością nie stabilnie.
Cylindry w Air Arms ProSporcie, TX, HW 77/97 Diana 48/54 zawsze są matowe - porysowane, bo tak być powinno
Tak powinien cylinder w środku wyglądać. Ryski mogą być delikatniejsze ale mają być.
Polerka się nie sprawdziła i sporo się o tym naczytałem na beżowym.
Fotka z tego postu.
AA TX200 MK3 + Leapers
Wypolerowany cylinder przy źle dobranej uszczelce prowadzi do szybkiego puchnięcia wargi tłoka. Sądzę, że i wypolerowanym cylindrze będzie dobrze jeśli będzie bardziej twarda samosmarująca uszczelka pracująca na sucho.
Jedno jest pewne, inna uszczelka sprawdzi się w pohonowanym cylindrze a inna w tym wylizanym na lusterko.
Szkoda, że nie zwróciłem uwagi jaki tym ścianek mam w moim prosiaczku ale nic straconego.
Bynajmniej wychodzę nadal z założenia, że kluczem do sukcesu jest najlepsza z możliwych dobrana uszczelka. Uszczelka, która zapewni najlepsze sprężenie, najmniejsze straty w cyklu i odda największą moc, a przy tym jeszcze będzie najbardziej stabilna pozwoli na odciążenie sprężyny a co za tym idzie zmniejszy maksymalnie odrzut.
Kolejny aspekt; ponieważ skok tłoka mamy stały i tu nie mamy możliwości zmian to możemy zmieniać drogę pracy sprężyny. Co lepsze; długa miękka sprężyna z długą drogą czy mocna przycięta sprężyna FAC ze skróconą drogą przez podkładki i kapelusze?
Jedno jest pewne, inna uszczelka sprawdzi się w pohonowanym cylindrze a inna w tym wylizanym na lusterko.
Szkoda, że nie zwróciłem uwagi jaki tym ścianek mam w moim prosiaczku ale nic straconego.
Bynajmniej wychodzę nadal z założenia, że kluczem do sukcesu jest najlepsza z możliwych dobrana uszczelka. Uszczelka, która zapewni najlepsze sprężenie, najmniejsze straty w cyklu i odda największą moc, a przy tym jeszcze będzie najbardziej stabilna pozwoli na odciążenie sprężyny a co za tym idzie zmniejszy maksymalnie odrzut.
Kolejny aspekt; ponieważ skok tłoka mamy stały i tu nie mamy możliwości zmian to możemy zmieniać drogę pracy sprężyny. Co lepsze; długa miękka sprężyna z długą drogą czy mocna przycięta sprężyna FAC ze skróconą drogą przez podkładki i kapelusze?
Tylko długa sprężyna.Spidi pisze:Kolejny aspekt; ponieważ skok tłoka mamy stały i tu nie mamy możliwości zmian to możemy zmieniać drogę pracy sprężyny. Co lepsze; długa miękka sprężyna z długą drogą czy mocna przycięta sprężyna FAC ze skróconą drogą przez podkładki i kapelusze?
A co do skoku tłoka to nie do końca tak jest
Jest opcja wydłużenia czoła tłoka. Coś takiego:
Druga opcja to zastosowanie dłuższego zaczepu tłoka. W TX200 MK2 zaczep wystawał ok.14mmm dalej z tłoka niż w MK3 (MK3 był zaprojektowany na FAC a MK2 nie). Swego czasu posiadacze MK3 wykupili wszystkie "zapasowe" tłoki od MK2 i Air Arms nie ma tej części zapasowej już na stanie. Przynajmniej tak było kiedyś. Jeśli dobrze pamiętam to w MK3 cykl strzału to ok. 18ms (kiedyś czytałem o tym). Po zastosowaniu dłuższego zaczepu cykl się skraca (nie pamiętam do ilu). Przy 9-10ms było za szybko i niestabilnie. Przy 12-13ms stabilnie i powtarzalnie. Skrócenie czasu (od naciśnięcia spustu do opuszczenia lufy przez śrut) zmniejsza rozrzut związany z drżeniem systemu (tak samo jak krótsza lufa o czym kiedyś Przemo wspominał).
Na beżowym było o tym mało. To strony anglojęzyczne się w tym bardziej rozpisywały.
PS. Zmniejszano też minimalnie średnicę transferportu.
Spidi, możliwości tuningu jest bardzo dużo
AA TX200 MK3 + Leapers