TX nie zawsze chwyta zaczep
TX nie zawsze chwyta zaczep
Jak pewnie część z Was wie od jakiegoś czasy mojego TX dręczy pewna przypadłość. A mianowicie nie zawsze chwyta zaczep.
Zaczęło się, że nie zawsze działał bezpiecznik, a teraz doszedł ten problem.
Trzeba bardzo energicznie naciągać wiatrówkę, a i tak nie zawsze chwyta.
Jakieś pomysły?
Dzisiaj rozebrałem sprzęt, wymieniłem sprężynę (244 m/s )
obejrzałem moduł spustu i nic ciekawego nie znalazłem. Sam tłok i moduł wyciągnięte działają prawidłowo.
Zaczęło się, że nie zawsze działał bezpiecznik, a teraz doszedł ten problem.
Trzeba bardzo energicznie naciągać wiatrówkę, a i tak nie zawsze chwyta.
Jakieś pomysły?
Dzisiaj rozebrałem sprzęt, wymieniłem sprężynę (244 m/s )
obejrzałem moduł spustu i nic ciekawego nie znalazłem. Sam tłok i moduł wyciągnięte działają prawidłowo.
Postrzelał bym z czegoś, np. z 88.
- cantchoose
- Posty: 323
- Rejestracja: 2013-10-06, 13:58
- Lokalizacja: Koziegłowy / Poznań
Hmm, skoro na zewnątrz system działa ok, to logika podpowiada że złożony karabnek posiada gdzieś fragment który nie pozwala wykonać całej dogi, blokuje ostatnie milimetry? Może chodzi o jakąś za grubą uszczelkę, za mocno dokręconą śrubkę?
Steyr LG110+SS10x42MD // "pięknie słońce świeciło tylko deszcz wiał.."
Zacząłbym od oględzin stanu współpracujących elementów.
Obejrzyj zaczep tłoka czy nie jest uszkodzony tzn. czy rowek (wybranie) jest pod kątem prostym i ma ostrą krawędź, a nie zaokrągloną i czy nie ma rys od ocierania o moduł spustu.
Czy trzpień tłoka nie ma za dużych luzów w tulei prowadzącej (koniec prowadnicy sprężyny) i czy trafia osiowo w moduł spustu. Podobno często występują tam luzy i zaczep ocierając o moduł spustu produkuje opiłki i nie pozwala na prawidłowe zazębienie się z zapadką.
Sprawdziłbym również luzy kapelusza prowadnicy do:
-obudowy systemu (najbardziej prawdopodobne że o tą obudowę kapelusz się zapiera)
-ewentualnie cylindra prowadzącego [nie mam wiedzy organoleptycznej gdzie dokładnie siedzi kapelusz ]
Warto sprawdzić cały moduł spustowy czy któryś element nie chodzi ciężko. No i stan zęba który zaczepia się o rowek w trzpieniu tłoka.
Animacja działania całego systemu w AA TX200
Animacja działania systemu spustowego w AA TX200
Instrukcja polerowania spustu
Sprawdź luz na ramieniu naciągu oraz stan elementu BK071.
Na tym rysunku luzy na trzpieniach 14 i 15.
Jeszcze możliwe że sprężyna/prowadnica jest na styk (po ściśnięciu) i utrudnia /znaczy trochę za długa/.
Sam jestem ciekaw jak działa element blokady w spuście, ale jeszcze żadne materiały, w tym temacie, mi się nie przewinęły przez ręce
Obejrzyj zaczep tłoka czy nie jest uszkodzony tzn. czy rowek (wybranie) jest pod kątem prostym i ma ostrą krawędź, a nie zaokrągloną i czy nie ma rys od ocierania o moduł spustu.
Czy trzpień tłoka nie ma za dużych luzów w tulei prowadzącej (koniec prowadnicy sprężyny) i czy trafia osiowo w moduł spustu. Podobno często występują tam luzy i zaczep ocierając o moduł spustu produkuje opiłki i nie pozwala na prawidłowe zazębienie się z zapadką.
Sprawdziłbym również luzy kapelusza prowadnicy do:
-obudowy systemu (najbardziej prawdopodobne że o tą obudowę kapelusz się zapiera)
-ewentualnie cylindra prowadzącego [nie mam wiedzy organoleptycznej gdzie dokładnie siedzi kapelusz ]
Warto sprawdzić cały moduł spustowy czy któryś element nie chodzi ciężko. No i stan zęba który zaczepia się o rowek w trzpieniu tłoka.
Animacja działania całego systemu w AA TX200
Animacja działania systemu spustowego w AA TX200
Instrukcja polerowania spustu
Sprawdź luz na ramieniu naciągu oraz stan elementu BK071.
Na tym rysunku luzy na trzpieniach 14 i 15.
Jeszcze możliwe że sprężyna/prowadnica jest na styk (po ściśnięciu) i utrudnia /znaczy trochę za długa/.
Sam jestem ciekaw jak działa element blokady w spuście, ale jeszcze żadne materiały, w tym temacie, mi się nie przewinęły przez ręce
O tym, jako przyczynie problemów z naciągiem Twojego TX'a, wspominałem na torach w niedzielę, nawet chciałem iść po torx'a do auta ale mówiłeś, że masz narzędzia i sprawdzisz w domu. Śruba nie jest za długa, lecz tak jak Przemkowi wyrobiły się gniazda na jej łeb w osadzie. Najważniejsze, że nie ma kosztów
TX200 HC_Burris Timberline